onsdag 19 mars 2008

19 mars

AFTONBLADET: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2086409.ab
Lärare anmäld för misshandel
Kom till skolan trots avstängning - uppges ha slagit till rektorn
Ett allvarligt bråk bröt ut på en skola i Västerås på morgonen. Det slutade med att en 56-årig lärare slog till rektorn på skolan.

Läraren är avstängd men kom trots det till skolan. Enligt uppgift ska han ha varit berusad.

– Han ska ha slagit till rektorn i ansiktet men rektorn fick inga allvarliga skador, säger Per Strömbeck vid Västmanlandspolisen.

Polisen fick in larmet klockan 08.30 men när patrullen var på plats hade läraren försvunnit från skolans område. Mannen är anmäld för misshandel.

Läraren nekar till brott
Läraren nekar till att han ska ha slagit rektorn. Han hävdar även att han inte var berusad när han besökte skolan.

– Jag råkade komma åt rektorn med armen av misstag, säger han till Aftonbladet.se.

Enligt honom handlar bråket om en tvist mellan lärare och rektorer sedan det blivit klart att åtta av lärarna förlorar sina jobb.

– Jag kom dit för att ha lektion men fick veta att jag blivit avstängd och därefter blev jag utkastad från skolan, säger läraren.

ja så ahr våran dag sett ut ungefär..jävla media dom hittar ju fan bara på:o
han skulle aldrgi fan komma berusad till skolan..ja jag vet inte direkt vad jag ska säga, men jag tycker synd om han våran lärare, och att våran skola utsetts för så mkt när sånt här skrivs i media nej fyfan..

Inga kommentarer:

http://i28.tinypic.com/2qmg7rr.png